viernes, 11 de mayo de 2012

LA PANERA DELS TRESORS.



EN QUE CONSISTEIX? 
En situar al centre de l’aula al terra, una panera plena d’objectes que els infants estaran asseguts al costat, i puguin accedir fàcilment i explorar-la sensorialment.

OBJECTIUS:
- Desenvolupar la coordinació ull-mà-boca.
- Estimular la percepció auditiva, visual, gustativa, tàctil, olfactiva.
- Afavorir el coneixement dels objectes de l’entorn.
- Afavorir la curiositat innata per descobrir les qualitats de les coses que el nen trobi al seu abast.

L’EDAT: 

Es pot posar en pràctica quan els nens ja es mantenen asseguts, als 5, 6 mesos. És recomanable deixar-la d’utilitzar quan els nens comencin a caminar, al 1 any.

MATERIAL: 
  • 1Panera.
  • Objectes: Han de ser objectes de la vida quotidiana. La panera a de tenir uns 60 objectes, que s’han de anar renovant, però no tots de cop.

LES TASQUES DE L’EDUCADOR/A:

Directament amb els nens: l’educador a de seure prop de la panera i tenir un angle de visió adequat on vegi que fan els nens constantment. 
L’educador no interferirà en l’acció de nen, però ha de oferir seguretat amb la mirada i en la presencia. 
Organitzant els recursos: ha de organitzar l’espai, procurar un ambient tranquil i calmat.
Canviar els objectes que es facin malbé o s'han enbrutat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario